İdeal kiloya kavuşun,sağlıklı kalın

İDEAL KİLOYA KAVUŞUN SAĞLIKLI KALIN UZMANLAR, TATİLDE LEZZETLİ BİRÇOK YİYECEĞİ TÜKETİP, KİLOSUNA DİKKAT ETMEYENLER İÇİN ÖNEMLİ UYARILARDA BULUNUYOR. BE AT YOUR IDEAL WEIGHT AND STAY HEALTY THE EXPERTS WARN PEOPLE WHO DON’T WATCH WHAT THEY EAT AND GAIN WEIGHT DURING HOLIDAYS. Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Dr. Dyt. Yonca Sevim, kişilere sık beslenme planını tavsiye ettiklerini belirtiyor. Doygunluğa ulaşıp, yemeğe öyle oturulması gerektiğini söyleyen Sevim şu tavsiyelerde bulunuyor: “Ana yemekten 30 dakika önce yenilecek 2 adet ceviz, 5 fındık ya da badem, sindirim sinyallerini yemekten önce başlatacaktır. Böylece gerekli miktarda yediğinizde durmanız gerektiğinizi hissedeceksiniz.” Sofrada bir kere ayağa kalkıp oturun “Yemeğe salata ile başlamak ve 1 bardak su içmek midenizde istenilen hacim artışını sağlayacak ve doluluk hissi daha çabuk gelecektir. Yemeği yerken de biraz yemek ve biraz salatayı sırasıyla tükettiğinizde, salatasız bir öğüne kıyasla daha az kalori alıp daha kolay doyacaksınız. Tüm önerilere uydunuz, yarım saat önce ceviz yediniz ve öğü- ne önce salata ile başladınız ama tabağınızdakiler bitti ve hala aç mı hissediyorsunuz? İşte buradaki çözüm ise yarım bardak su içmek ve bir kere ayağa kalkıp oturmaktır. Böylece midenizin dolduğunu hissedeceksiniz. Ne yeşil çaydan ne kuru fasulyeden vazgeçmeyin “Metabolizmanızı hızlandıracak ve posası yüksek yiyecekler en büyük dostunuz. Çilek, kivi, kuşburnu, brokoli, greyfurt, yeşil çay, zencefil ve zerdeçal, gibi gıdaların yanı sıra yeşillikler, tam tahıllar, kuru baklagiller, ceviz, badem ve fındık gibi kuruyemişler ile meyvelerle lezzetten de taviz vermemiş olacaksınız. Sizi uzun sürece tok tutacak posalı yiyecekler aynı zamanda da düşük kalorilidir. Bu mevsimde rahatlıkla pişirebileceğiniz taze fasulye, kabak, kuru fasulye, biber dolması gibi yiyeceklerle ve salatalarla enerjinizi artırırken doygunluk hissini de yaşayacaksınız.”
Diyetisyen Yonca Sevim kendinizi zorlamadan kalıcı ve başarılı sonuçlar alabilmeniz için hayatınızda şu değişiklikleri yapmanızı öneriyor: “Sağlıklı kahvaltı alışkanlığı edinmeye çalışın, tam taneli tahılları ekleyin, kızartmaları çıkarın. Yemek yerken veya atıştırma esnasında televizyon izlemeyin, dikkat dağıtıcı aktivitelerden kaçının. Günde kaç porsiyon sebze ve meyve tüketiyorsunuz? Sadece 2 kez mi, hedefiniz 3 olsun. Günde 5 porsiyona zamanla çıkarsı- nız… Su tüketiminizi artırın, belki de düşündüğünüzden daha az tüketiyorsunuz, 2 litreye ne kadar yakınsınız?” Haftada üç kez egzersiz şart “Yaşlanmayı geciktirmek, toksinlerden arınmak ve yaşam kalitesini artırmak için bireysel olarak planlanmış egzersiz programları, yaşlanmayı geciktirme sürecinde olmazsa olmaz bir basamaktır. Haftada 3 kez, minimum 30 dakika olacak şekilde, bireysel hazırlanmış, orta yoğunlukta fiziksel aktivite yapın. Uyku, bir sonraki güne hazırlanarak doğru başlanabilmesi, zihne dolan gereksiz bilgilerin ve kaygıların uzaklaştırılması için çok önemlidir. Aynı zamanda düzenli uyku cilt hücrelerinin bioritmik çalışmasını destekleyerek cilt sağlığını ve ışıltısını artırır.

0 yorum:

Yorum Gönder