Beyin sağlığı için gerekli besinler

 Folik asit hafızayı güçlendiriyor Anne adaylarının gebelik süresince folik asidi yeterli miktarda alması, bebek beyninin hafıza hücreleri için anahtar görevi görür. Folik asit desteği yetişkinler için de önemlidir. Alzheimer ve bunama riskine karşı folik asit bakımından zengin fasulye, bezelye, ıspanak, şalgam, limon ve portakal gibi gıdalar tüketilmelidir. Karbonhidrata dikkat! Beynin enerji kaynağı glikoz yani şekerdir. Şeker düzeyinin beyinde azalması ya da artması sorun yaşatır. Uzun süreli fazla şeker tüketimi nörolojik sorunları ortaya çıkarır. Unlu mamuller, baklagiller, patates, muz, elma, karbonhidrat bakımından zengin besinlerdir. Balık yağıyla birlikte bitkisel yağ tüketimi beyin sağlığı bakımından önemli bir yer tutmaktadır. Muz, yağsız süt ve yoğurt tüketin B vitamini özellikle beyin ve sinir sisteminin sağlığı açısından önem taşır. Eksikliğinde depresyon, kısa süreli hafıza kaybı, dikkat eksikliği, el ve ayaklarda yanma, iğnelenme, duyu kusuru, unutkanlık ve sinirlilik görülebilir. Et, balık, yağsız süt, yoğurt, muz, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru baklagillerde B vitamini bulunur. Unutkanlık için balık Omega 3 asidi bakımından zengin olan balık, beyin fonksiyonlarının daha düzgün çalışmasına yardımcı olur. Balık içerdi- ği protein ve amino asitlerle de, beyin tabakasının ihtiyacı olan sıvıyı karşılayarak hafızayı güçlendirir. Balık, ayrıca yoğun stres altında daha hızlı düşünmeye yardımcı olur. 
Folic acid strengthens memory Consuming sufficient amount of folic acid during pregnancy plays a key role for the baby’s memory cells. Folic acid supplementation is important also for adults. Consuming foods rich in folic acid such as beans, green peas, spinach, beet, lemon, and orange against the risk of Alzheimer and dementia is important. Watch out for carbohydrates! Energy source of brain is glucose -sugar in other words.Irregular amounts of sugar in brain cause problems. Neurological problems occur when high amounts of sugar are consumed. Bakery products, legumes, potatoes, bananas, and apples are rich in carbohydrates. Consuming fish oil along with plant oil takes an important place in brain health. Consume banana, nonfat milk, and yogurt Vitamin B is especially important when it comes to brain and nerve system health. Lack of Vitamin B might cause depression, short-term memory loss, attention deficit, burning or stinging feeling at hands and feet, sensation disorders, forgetfulness, and nervousness. Meat, fish, nonfat milk, yogurt, banana, green leafy vegetables, and dried legumes are rich in Vitamin B. Fish against forgetfulness Fish, which is rich in Omega 3, helps brain to function properly. Fish strengthens memory by supplying liquids that cortex needs through protein and amino acids that it contains. Fish also helps to think fast under stress.Bunlardan uzak durun :lkol, işlenmiş gıdalar, çok tuzlu besinler, işlenmiş proteinler, fazla miktarda kullanılan şeker.Yumurtayla beyninizi yenileyin Yumurta, yeni beyin hücresi üretiminde fayda sağlayan kolin açısından en zengin besin maddesidir. Yumurtanın yanında yer fıstığı, balık, yeşil yapraklı sebzeler, soya ve keten tohumu da kolin kaynakları arasındadır. Beyin yaşlanmasını bademle durdurun E vitamini beyinde yaşlanmayla birlikte oluşabilecek gerilemeyi durdurur. E vitamini yönünden zengin olan badem, beyindeki yaşlanmaya yavaşlattığı gibi beyin gelişimi ve sağlığı için birçok elementi de içerir. Ceviz, fındık, kaju, yer fıstığı, ay çekirdeği, susam, keten tohumu da beyin sağlığı açısından tüketilmesi gereken gıdalardan… Problemleri üzümle çözün son yıllarda yapılan araştırmalar üzümün dopamin salgılamasını artırarak problem çözme yeteneğini geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Bunun yanın da bor bakımından zengin olan üzüm, beyin sağlığı açısından tüketilmesi gereken besinlerin arasında yer almaktadır. Üzümün yanı sıra elma ve fındıkta da bor bulunmaktadır. Hafızaya yaban mersini dopingi Yaban mersini, çilek ve domates gibi bazı meyveler ve havuç gibi sebzeler yüksek oranda antioksidan içermektedir. Beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağ- layan antioksidan içerikli bu gıdaları tüketen yaşlı insanların kısa dönem hafızalarının geliştiği görülmektedir.

0 yorum:

Yorum Gönder