BEDENİNİZİ GÜÇLENDİRİN/STRENGTHEN YOUR BODY

Değişen havayla birlikte yaşanan yoğun stres, uykusuzluk ve dengesiz beslenme, bağışıklık sistemini direkt olarak zayıflatıyor. Peki, bağışıklık sisteminiz soğuk havaya hazır mı? Liv Hospital İç hastalıkları Uzmanı Dr. Alev Özsarı bağışıklık sistemini kuvvetlendirecek önerilerini anlatıyor: Soğan ve sarımsak dostunuz “Doğru beslenin; tam tahıllı ürünler, karbonhidrat, protein ve yağı dengeli tüketin. Sigara, alkol, şekerden uzak durun. Antioksidan alın. Antioksidanlar hücreye zarar veren maddeleri, serbest radikalleri yakalar ve yok eder. Soğan, sarımsak, ıspanak, dereotu, maydanoz, turunçgiller, domates, brokoli antioksidan açısından zengindir.” 
-Uykusuz kalmayın “Yeterli ve kaliteli uyuyun. İyi bir uykunun başlıca ölçüsünün kişinin sabah dinç uyanması ve kendisini gün içinde zinde hissetmesidir. Kalitesiz bir uyku verimi düşürür, konsantrasyonu bozar, bağışıklık sisteminin zayıflaması- na neden olur.” Egzersizle kuvvetlenin “Hastalıktan korunmada ve engellemede egzersizin çok büyük bir önemi var. Düzenli egzersiz bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor, virüslerle ve bakterilerle savaşmayı sağlıyor. Haftada en az 3 gün açık havada yürüyün; yoğun trafik ve egzoz dumanından kurtulun ve yeşil alanlara yürüyüş yapın. ” Stresi yönetin “Kendinizi aşırı derecede yormayın. Dinlenmek için kendinize zaman tanıyın.Stresi yönetmeye çalışın. Stresliyken vücut stresi yok edebilmek için maddeler üretir ve dengesini şaşırır ve immün sistemde çöküş meydana gelir. Bu nedenle stres dönemlerinde hepimiz daha sık hasta oluruz. Mesela uçuk çıkar. Pozitif düşünün, sevdiklerinizle bol vakit geçirin, güçlü sosyal bağlar kurun.”

 Increased level of stress, sleeplessness, and malnutrition along with changing weather weakens immune system directly. Do you think your immune system is ready for cold weather? Liv Hospital Internal Medicine Specialist Dr. Alev Özsarı talks about some tips that are going to strengthen your immune system: Onion and garlic are your friends “Eat right; balance consumption of products that contain grains, carbohydrates, proteins, and fats. Avoid alcohol, smoking, and sugars. Take antioxidants. Antioxidants burn and terminate free radicals that harm your cells. Onion, garlic, spinach, dill, parsley, citrus, tomato, and broccoli are rich in antioxidants.” Sleep well “Get enough and quality of sleep.The main indicators of a good sleep are waking up energetic in the morning and feeling well during the day. Poor quality of sleep reduces your productivity, destructs your attention, and weakens your immune system.” 

Become stronger with exercise “Exercising is important when it comes to preventing illnesses. Exercising routinely strengthens your immune system and makes the battle with viruses and bacteria much easier to win. Walk outdoors at least three times a week; stay away from heavy traffic and exhaust fumes… Walk at parks.” Manage stress “Don’t tire yourself excessively. Allow yourself time to rest. Try to manage your stress.

 When you are in stress, your body releases some hormones that might spoil your balance, causing your immune system to lose its power. This is why we are all so prone to illnesses when we are going through tough times. For instance, we might get a cold sore. Think positive. Spend time with your loved ones. Establish strong social connections.”

0 yorum:

Yorum Gönder