Kendinizi soğuktan koruyun

BEL VE BOYNUNUZU GÜÇLENDİRİN, YÜZÜNÜZÜ KORUYUN BU AY, HAVADAKİ ELEKTRİK YÜKÜNÜN ARTMASI, VÜCUTTA ENFEKSİYONLARA VE VİRÜSLERE SEBEP OLDUĞUNDAN BEL, BOYUN AĞRILARI VE YÜZ FELCİ RAHATSIZLIKLARI ARTIYOR. STRENGHTEN YOUR NECK AND BELLY, PROTECT YOUR FACE

Bol su için, yoğurt ve meyve yiyin Yetersiz ve dengesiz beslenmenin bağışıklık sisteminin zayıflamasından kaynaklanan enfeksiyonların sık görülmesine yol açtığını belirten Diyet ve Beslenme Uzmanı Şükran Yıldız, şunları söylüyor: “Beslenmede bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardım etmesi için yeterli miktarda protein almaya, antioksidan vitamin ve mineraller yönünden zengin beslenmeye özen gösterilmelidir. Antioksidanlardan zengin olan ve C ve E vitamini içeren besinler sıkça tüketilmelidir. Limon, portakal, mandalina, biber, maydanoz, kivi ve greyfurt bol miktarda C vitamini; zeytinyağı, badem, ceviz ve fındık gibi kuruyemişlerde E vitamininden zengin besin maddeleridir.” Havuç ve ıspanak dostlarınız “Bu ay çok rahat ulaşabileceğiniz havuç ve ıspanakta bağı- şıklık sistemi hücrelerinin sayısını çoğaltan beta karoten bulunuyor. Bu yüzden sık sık sofranızda bulundurmaya çalışın. Özellikle selenyum, çinko, demir ve bakır gibi hücreleri güçlendiren minarelleri içinde bulunduran balık, ceviz, fındık, badem, kuru meyveler, pekmez, kırmızı et, zeytinyağı, fındık yağı da tercihleriniz içinde olmalı. Bağışıklık sistemi için yararlı olan hücrelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri için günde 2-2,5 litre su içmeyi de ihmal etmeyin.” Yoğurt, kefir ve peynirden şaşmayın “Omega 3 balıkta bolca bulunan yağ asitleri ve proteinli gıdalarla alınan arginin amino asidi, bağışıklık sistemi için önemli besin kaynaklarıdır. Bağışıklığa büyük katkıları olan zencefil, salatalarda, çorbalarda ve çayda tüketilebilir. Probiyotikler de genelde yoğurt, kefir ve peynir bulunmaktadır. Yoğurt ve kefiri sık tükettiğinizde ise bağırsaklarınızın daha sağlıklı çalışmasını ve vücudunuzun daha güçlü olmasını sağlayacaksınız.” Ara öğünlerle metabolizmayı ateşle “Daha az hareket edilen bu dönemlerde ağırlık kontrolünü sağlamak adına şeker, fazla miktarda yağ, hamur işi gibi besinleri kısıtlamakta fayda var. Aynı zamanda kahvaltıda demirden zengin yumurta ve ara öğünlerde taze ve kuru meyve, ceviz, fındık, badem, süt, yoğurt, kefir tüketerek metabolizma daha canlı tutulabilir.”

 Drink plenty of water and eat yogurt and fruit Stating that malnutrition causes infections as a result of weakened immune system, Diet and Nutrition Specialist Şükran Yıldız says, “In order to support our immune system, we should consume enough protein and foods that are rich in antioxidants, vitamins, and minerals. Consuming foods that are rich in vitamin C and E and minerals is important. Lemon, orange, tangerine, pepper, parsley, kiwi, and grapefruit are rich in vitamin C; olive oil, almond, walnut, and hazelnut are rich in vitamin E.” Carrot and spinach are your friends “Carrot and spinach, which are in season, contain beta carotene that increase the number of immune system cells. Therefore, care to keep them in the menu often. Prefer consuming fish, walnut, hazelnut, almond, dried fruits, molasses, red meat, olive oil, and hazelnut oil that contain minerals such as selenium, zinc, iron, and copper to strengthen your cells. Keep drinking at least 2-2.5 liters of water daily to keep your cells functioning.” Consume yogurt, kefir, and cheese “Omega-3, fatty acids that fish contain, and arginine amino acids that sources of protein contain are important nutrition for our immune system. You can use ginger that also supports immune system in soups, teas, and salads. Yogurt, kefir, and cheese contain probiotics. When you consume yogurt and kefir often, you will notice that your intestines function healthier and your body is stronger.” Keep your metabolism at a great pace with snacks “It would be useful to limit consuming sugar, oil, and carbohydrates during this time that we don’t move much, if we want to keep our weight under control. At the same time, we can keep our metabolism at a great pace by consuming eggs rich in iron for breakfasts; and fresh and dried fruits, walnuts, hazelnuts, almonds, milk, yogurt, and kefir for snacks.”


0 yorum:

Yorum Gönder